Direktlänk till inlägg 1 maj 2018

Lästa böcker april 2018

Av violen - 1 maj 2018 20:19

Lästa böcker april 2018

 


 

   

      
 

    

      

  

   

 
   
     

  

    

 

Lidbeck, Agnes: Förlåten ***

Dahlström, Magnus: Hemman ****

Roos, Anna: Pakt

Luiselli, Valeria: De tyngdlösa  ***

Hesselholdt, Christina: Sällskapet ****

De Jong, Nila: Trädet och vinrankan **** 

Lundberg, Ulla-Lena: Is ***

Levlin, Kurt: Dröm 19 ****

Falkenland, Christine: Själasörjaren ***

Hage, Anna: 30 år av tystnad **** Lz

Unge, Christian: Har jag en dålig dag kanske någon dör *** (Lz)

 

Bäst:

De Jong, Nila: Trädet och vinrankan ****  

och

Levlin, Kurt: Dröm 19 **** 


Mindre bra: 

En stark månad såtillvida att ingen bok stack ut som dålig.  

 
 
A Room of My Own

A Room of My Own

2 maj 2018 21:07

tack för den fina boken! den kom idag. det blir säkert intressant läsning.
imponerande många böcker du läst under april. Hesselholdts bok ser väldigt vacker ut. och den har fått en fyra av dig. jag tyckte att Lidbecks förra bok var bättre.Pakt fick inget omdöme?

http://mrscalloway.blogspot.se

 
Ingen bild

mig själv

2 maj 2018 22:19

Pakt fick mycket riktigt inget omdöme eftersom jag aldrig brukar ge deckare mer än tre och då är det ju lika bra att inte ge något omdöme alls tycker jag. Är de inte bra läser jag inte ut dem, så tvåor är mycket sällsynta. Så Pakt var riktigt bra faktiskt.

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

2 maj 2018 23:09

tyckte om Ulla-Lena Lundbergs bok.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
Ingen bild

mig själv

2 maj 2018 23:15

Hannele: Ja Is stannar kvar, mycket för det kärleksfulla anslaget om prästen och hans familj. Så ovanligt att läsa den vinkeln.

 
A Room of My Own

A Room of My Own

3 maj 2018 14:51

tack för ditt svar. jag vet att Is är bra. den var högläsningsbok på Kura skymning för ett par år sedan

http://mrscalloway.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av violen - Onsdag 13 mars 20:00

Ravn, Olga: De anställda ****   En både mystisk och egendomlig bok. Men jag gillar ju det lite oväntade så jag blev fast efter några sidor.    Det är en dystopi som rör vid något inuti en. Kanske för att det känns som att det här skulle kunna...

Av violen - Tisdag 12 mars 19:45

Widenfjord, Therese: Med bergens andetag ****   Vilken bra bok. Jag lyssnade på den och att så många timmar kan upplevas så korta är märkligt.    Jag gillar det mesta med den här boken. Ämnet, kärleken till skogen och hundar, det sociala ansl...

Av violen - Onsdag 6 mars 20:15

Virdborg, Jerker: Cirkelns fyra hörn ***   Jag har läst en del böcker av Virdborg, och tyckte så bra om flera stycken att han blev lite av en favoritförfattare. Men hans Mamma i soffan var inte så bra. Och nu har jag läst denna och känner mig rik...

Av violen - Onsdag 6 mars 20:15

Lagerlöf, Selma: Morbror Ruben *** novell   Ur samlingen "Osynliga länkar" läste jag den här novellen.    Jag valde den på måfå, men måste säga att den, likt det mesta av Lagerlöf, var lättläst och innehållsrik.  Jag kan känna igen den mora...

Av violen - Tisdag 5 mars 19:30

Lafon, Marie-Héléne: Källorna ****   Som vanligt en riktigt bra läsupplevelse.   Lafons böcker är föredömligt korta. För trots de få sidorna skildras ett helt liv. Ett våldsamt, tragiskt och sorgligt liv. Men nånstans slår skeendet plötslig...

Senaste inläggen

Presentation

Violens boksida
reflektioner

Citatet

 Citatet

 

Jag tror att vi enbart bör läsa böcker som biter och sticker oss. Om den bok vi läser inte ruskar oss vakna som ett slag mot huvudet, varför då göra sig besväret att läsa den över huvud taget?

 

Franz Kafka

 

Lite väl drastiskt men det ligger nåt i det. 

Kontakta mig

email:

h55n/at/yahoo.se

Följ

Sök i bloggen

Kultursidor

Länkar

Länkar2.0

Länkar bok

Länksamling/Förlag

Kategorier

LITTERÄRA PRISER

Poddar

Arkiv

Tidigare år

statistik

JUL

Medicinskt

Min gästbok

Ätbart

ACLänkar

Träning

inredning

UV index


Skapa flashcards