Direktlänk till inlägg 14 mars 2019

DeWolf, Rose: De tio dummaste misstagen klyftiga personer gör

Av violen - 14 mars 2019 23:45

DeWolf, Rose: De tio dummaste misstagen klyftiga personer gör.**** Det här är en bok för alla och då menar jag alla....Men ska du läsa den, ta god tid på dig! Såvida du inte läser bara de misstag som passar bäst in på dig....För här hittar alla igen sig själv. Genom att svara på påståenden i början på boken kan man nämligen få en vink vad för slags person man är och sen får man goda råd för hur man ska göra för att, förhoppningsvis, må lite bättre. Något som jag gillade var att skaffa sig en försvarsadvokat! Har man som jag haft en åklagare på axeln sen tonåren, så behöver man nog en försvarsadvokat!! när åklagaren säger: varför gjorde du så och si och hur kunde du? då säger försvarsadvokaten, men stopp där, så här var det ju, då var det si och så för dig och det var ju inte konstigt att du handlade som du gjorde och så inser du att det faktiskt fanns förmildrande omständigheter även för dig! Jag brukar ju säga att välviljan är borta i samhället, men i det här fallet ser du på dig själv med största välvilja och tolkar allt till det bästa.....Låter bra eller hur? om du nu är en sån person alltså, vissa skulle behöva en åklagare istället för de äger visst bara försvarsadvokaten, dvs de som aldrig någonsin tycks göra nåt fel!!!! men de har säkert inte höga poäng på frågan som rör just det heller (såvida man är ärlig och är man inte det är det ingen mening att läsa boken!!)

 

Läst 2005

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av violen - Torsdag 28 mars 21:15

Wahlberg Karin: Med liv och lust ****   Äntligen fick jag läsa fortsättningen på historien om Sveriges sjukhushistoria. Jag låg ofta på sjukhus i min barn och ungdom, och har med intresse följt Wahlbergs serie. Och känt igen mig här och var.   ...

Av violen - Onsdag 27 mars 10:36

Arvola, Ingeborg: Kniven i elden ****   Mycket läsvärd bok. Fick Bragepriset 2022, och det förstår jag. Det var inte länge sen jag lärde mig ordet kväner, och här förekommer det ofta. De norraste delarna av skandinavien skildras både brutalt oc...

Av violen - Onsdag 13 mars 20:00

Ravn, Olga: De anställda ****   En både mystisk och egendomlig bok. Men jag gillar ju det lite oväntade så jag blev fast efter några sidor.    Det är en dystopi som rör vid något inuti en. Kanske för att det känns som att det här skulle kunna...

Av violen - Tisdag 12 mars 19:45

Widenfjord, Therese: Med bergens andetag ****   Vilken bra bok. Jag lyssnade på den och att så många timmar kan upplevas så korta är märkligt.    Jag gillar det mesta med den här boken. Ämnet, kärleken till skogen och hundar, det sociala ansl...

Av violen - Onsdag 6 mars 20:15

Virdborg, Jerker: Cirkelns fyra hörn ***   Jag har läst en del böcker av Virdborg, och tyckte så bra om flera stycken att han blev lite av en favoritförfattare. Men hans Mamma i soffan var inte så bra. Och nu har jag läst denna och känner mig rik...

Senaste inläggen

Presentation

Violens boksida
reflektioner

Citatet

 Citatet

 

Jag tror att vi enbart bör läsa böcker som biter och sticker oss. Om den bok vi läser inte ruskar oss vakna som ett slag mot huvudet, varför då göra sig besväret att läsa den över huvud taget?

 

Franz Kafka

 

Lite väl drastiskt men det ligger nåt i det. 

Kontakta mig

email:

h55n/at/yahoo.se

Följ

Sök i bloggen

Kultursidor

Länkar

Länkar2.0

Länkar bok

Länksamling/Förlag

Kategorier

LITTERÄRA PRISER

Poddar

Arkiv

Tidigare år

statistik

JUL

Medicinskt

Min gästbok

Ätbart

ACLänkar

Träning

inredning

UV index


Skapa flashcards