Direktlänk till inlägg 5 november 2012

Malmsten, Bodil: Så gör jag

Av violen - 5 november 2012 10:00

   Malmsten, Bodil: Så gör jag **** (G)


Det här är en bok som man bör äga. Helt enkelt av den anledningen att den bara måste läsas igen och igen. Jag är inne på andra varvet nu och blir sugen på att skriva som ingen annan bok (ja möjligtvis någon skönlitterär pärla som är skriven på ett sätt som gör att jag velat ha skrivit den själv) har lyckats med. Sammanfattningsvis kan jag säga att jag numera inte vill skräda mina ord, verkligen inte.

Och så listor att fundera på. En del har jag läst och en del inte, en del gillat och en del inte gillat. Men jag blir intresserad, inspirerad och vill läsa mer, fler böcker och ännu fler böcker.

 Och att Malmsten är så modig och tar med bibelcitat och visar sin absolut lästa bibel. Ja, det är det hon är, modig.


Jag håller med om mycket som Malmsten skriver men mest håller jag med om

Undvik böcker om drömmar sid 211


Förutsatt att vi menar samma sak Malmsten och jag, tycker jag dessutom att det är snudd på omöjligt, för nästan varje bok innehåller en dröm av något slag, helt i onödan. Det gillar jag inte.


Läst 2012





Tusen tack Modernista för rec ex

 
 
Annika

Annika

6 november 2012 06:57

Jag tittade för ovanlighetens skull på Babel på SVT-play i går eftersom jag kom på att John Irving skulle vara med i ett avsnitt. I samma avsnitt var även Malmsten med och hon pratade om sin bok. Efter jag hade sett klart tog jag fram hennes bok och började skumma i den. Då kom jag på att det var just så man inte skulle göra, enligt Malmsten i alla fall, så jag ställde tillbaka den i hyllan med ett leende på läpparna. Snart ska jag läsa den på riktigt ...

http://alkb.se

 
Ingen bild

mig själv

6 november 2012 08:46

Ja Annika, man får lära sig ett och annat i den boken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av violen - Onsdag 24 april 14:00

Indridasson, Arnaldur: Tyst som muren   Deckare. De är sällsynta hos mig nuförtiden, men ibland kan jag behöva lyssna på något lättsamt när jag städar osv. Och då blev det en Indridasson igen. Jag har ju tänkt ge upp honom, men ändå blev det den ...

Av violen - Torsdag 18 april 16:45

Galgut, Damon: I ett främmande rum ****   Eftersom jag redan läst två böcker av Galgut Löftet ( Bookerpriset) och Bedragaren, är jag positivt inställd redan innan jag öppnat boken. Det här är tydligen hans debut och jag gillar den, även om både L...

Av violen - Onsdag 17 april 23:30

Kawakami, Hiromi: Senseis portfölj ***   En egendomlig bok som jag lyssnat på. Är det en glimt av Japan det här? Eller är det en romantisk historia, som fokuserar på dryckesvanor och hur en relation mellan äldre man - yngre kvinna byggs upp?   ...

Av violen - Fredag 12 april 22:00

  Beskow: Flickornas katt *** novell     En smått absurd berättelse om just två flickors katt. Och eftersom den är skriven 1896 är den såklart riktigt gammaldags. Med meningar som:  Pojkarna hatade dockor . De tålde inte dockor ,  s
ade de...

Av violen - Fredag 12 april 22:00

  2024 Novellresan Ugglan & boken Novellresan      Ugglan skriver: Under 2024 kommer jag att bege mig ut på en novellresa, och du får gärna följa med! Varje månad har sitt eget resmål, och jag tipsar om noveller du kan ...

Senaste inläggen

Presentation

Violens boksida
reflektioner

Citatet

 Citatet

 

Jag tror att vi enbart bör läsa böcker som biter och sticker oss. Om den bok vi läser inte ruskar oss vakna som ett slag mot huvudet, varför då göra sig besväret att läsa den över huvud taget?

 

Franz Kafka

 

Lite väl drastiskt men det ligger nåt i det. 

Kontakta mig

email:

h55n/at/yahoo.se

Följ

Sök i bloggen

UV index

Kultursidor

Länkar

Länkar2.0

Länkar bok

Länksamling/Förlag

Kategorier

LITTERÄRA PRISER

Poddar

Arkiv

Tidigare år

statistik

JUL

Medicinskt

Min gästbok

Ätbart

ACLänkar

Träning

inredning

Historia


Ovido - Quiz & Flashcards